Дирижаблі, приймаютьза НЛО - досить частий випадок виникнення чуток про появу кораблів
прибульців в небі. Пік дирижаблебудування, який прийшов на початок ХХ століття, вже пройшов, і люди в масі своїй
встигли відвикнути від видовища літаючих величезнихсигароподібних
тіл в небі. Тепер повідомлення про "Сигароподібних"
і навіть про "блюдцеподібні НЛО" надходять в уфологічні організації
все частіше, бо мода на дирижаблі повертається. Коли в травні 1937 року
недалеко від американського міста Лейкхерст згорів німецький цепелін "Гіндербург" з 97 пасажирами на
борту і членами екіпажу, було чи не офіційно заявлено про закінчення ери
дирижаблів. Тоді ніхто і не припускав, що
величезні літаючі сигари коли-небудь повернуться у небо. Але наприкінці ХХ століття стали все частіше
з'являтися публікації про доцільність відродження цього виду
транспорту. Починалися неодноразово та практичні роботи над новими
модифікаціями дирижаблів. Будувалися такі проекти і в Радянському Союзі, але
далі експериментальних зразків справизазвичай не йшли. У 1990-х роках за справу взялися серйозно в Голландії. За
повідомленнями прес-служби Технічного університету в Дельфті, ця країна
перебуває напередодні нового народження дирижаблів. Незважаючи на серйозні
сумніви голландських експертів про можливість практичного використання морально
застарілих, повільних, небезпечних і неповоротких цепелінів, поява нового
покоління дирижаблів отримала як ніколи реальні шанси. У 1994 році були
зроблені перші креслення нової модифікації дирижабля, відзначилася група
фахівців під керівництвом професора Л. Б. Фогельсанга. Тоді ж була спроектована
спеціальна апаратура, застосування якої даваламожливість
цепелінам
приземлятися без допомоги наземних служб, а також безпечна система заправки
паливом. Всерйоз ж роботи над новим дирижаблем почалися рік потому,
коли проектом зацікавився шотландський авіаконструктор Джен Александер. Він
заснував у Голландії підприємство під назвою "Ріджід ейршіп дизайн",
яке і зайнялося розвитком робіт над створенням повітряних кораблів.
Користуючись методиками НАСА, він розрахував, що в найближчі 20 років Голландія
зможе продати до тисячі нових цепелінів. Проектом зацікавилося також голландське
Міністерство транспорту та водного господарства, яке взяло на себе патронат над
вивченням можливості використання дирижаблів у сучасних умовах Результати
досліджень були опубліковані у вересні минулого року. З них випливає, що
повітряні кораблі можуть з більшим успіхом використовуватися для перевезення
туристів, особливо в район Середземного моря. Зараз у Голландії підшукали
підходяще місце для серійного будівництва дирижаблів, має розпочатися
спорудження ангара для монтажу повітряних кораблів. . А тим часом в умовах секретності йде монтаж голландської
модифікації дирижабля "Холланд Мілленніум навігатор". Він буде мати в
довжину 150 метрів, вантажопідйомність 20 тонн,
а його будівництво обійдеться в 60 млн.гульденів. Новий цепелін, незважаючи на його зовнішню схожість з побратимами
початку століття, буде досконалішою конструкцією. За запевненням його творців, будучи оснащеним новітньою апаратурою і
радарами, він стане безпечним транспортним засобом. Так що цілком може бути, що на початку XXI століття
земного неба буде суцільно усіяне літаючими
"сигарами". І для уфологів з'являться
інші пріоритети в спостереженнях.